|
O násMateřská škola nabízí Vašim dětem:
Odchod dětí do 16.00 hodin
ROČNÍ PLÁN 2010 – 2011 MŠ DEŠTNÁ I. PODMÍNKY: ANALÝZA: Koncem školního roku se změnilo pedagogické obsazení v MŠ. Na místo pí učitelky Alice Krejčové nastoupila nová pí učitelka Monika Přikrylová. V MŠ bude do konce letošního kalendářního roku, než se vrátí pí učitelky Markéta Lébišová z rodičovské dovolené. Ze stanovených úkolů se podařilo vyřešit kontejnery k učitelskému stolku a to celkovou výměnou nábytku ve třídě MŠ. Pořídili se nové skříňky ve třídě i v herně, nová kuchyňka pro děti, vyměnily se poličky v umývárce, obložení radiátorů, nástěnky. A již zmiňovaný stůl se pořídil nový i s úložným prostorem a židlí. Navíc celá budova školy prošla rekonstrukcí, vyměnily se okna, zateplila se fasáda, odvodnily se základy budovy a vymalovaly se vnitřní prostory. Na školní zahradu se díky výměně oken a venkovních dveří dořešil vstup přímo ze šatny. Ale stavebními pracemi na budově utrpěla školní zahrada, která si po dokončení všech prací žádá úklid a úpravu terénu. Posledním stanoveným úkolem bylo pořízení magnetické tabule na zprávy rodičům. Ta byla pořízena již začátkem školního roku 09/10. ÚKOLY PRO LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK:
II. VZDĚLÁVACÍ ČINNOST: ANALÝZA: Podle ŠVP jsme pracovaly již třetím rokem. Práce s dětmi byla již více propracovanější a cílevědomější. Starší děti mají více zažité zvyklosti v pobytu MŠ a nové děti je nápodobou brzy přejímají. Předškolní děti jsme výchovně vzdělávací činností připravovaly na vstup do první třídy. Logopedickými chvilkami jsme se zaměřily na správnou výslovnost a lepší komunikaci. S rodiči jsme řešily dotazy v přátelské atmosféře. Pozorujeme větší snahu dětí řešit své problémy domluvou, než fyzicky. Časté připomínání toho, „že rukama ne, ale pusou“ a podpora v sebeprosazení, přináší občas dobré výsledky. ÚKOLY PRO LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK:
ROČNÍ TÉMA: CHCEME ŽÍT ZDRAVĚ A BEZPEČNĚ 1. Podtéma: Začíná školka, ve které si chceme bezpečně hrát a být zdraví (září až polovina listopadu) a)Školka začíná b)Zdravý podzim 2.Podtéma: Nástrahy zimního období (polovina listopadu až polovina ledna) a)Adventní období – zdravější období b)Pozor zima! 3.Podtéma: Co nám prospívá a proč (polovina ledna až konec března) a) Chystáme se do školy b) Maso-půst c) Jak to tělo pracuje? 4.Podtéma: Jaro je tu! (duben až červen) a) Užíváme si přírody b) Blíží se léto a loučení DÍLČÍ CÍLE: (některé cíle se prolínají, ale v určitém období jsou záměrnější) 1.a) Školka začíná Oblast biologická: *dodržovat sebeobsluhu a hygienu *pojmenovat části těla *znát a dodržovat dohodnutá pravidla *znát pravidla bezpečného chování v dopravě *odhadovat, kdy potřebuji pomoc dospělého Oblast psychologická: *poznat podobnost, shodu, rozdíl *zapamatovat si literární text *umět se představit Oblast interpersonální: *navázat nové vztahy *uznávat práva druhých *postarat se o sebe a o druhé Oblast sociálně-kulturní: *vytvořit pozitivní vztah ke školce *spoluvytvářet prostředí pohody *orientace v MŠ Oblast environmentální: *vědět, že lidská činnost má přímý vliv na prostředí *přizpůsobit své chování tak, aby nepoškodilo ostatní 1.b) Zdraví na podzim Oblast biologická: *mít správné držení těla *napodobit jednoduchý pohyb *vědět o zdravých návycích *zvyšovat tělesnou zdatnost *zdokonalovat jemnou a hrubou motoriku Oblast psychologická: *chovat se s ohledem na ostatní *přizpůsobovat své chování prostředí *rozlišit vlastnosti Oblast interpersonální: *uznat práva druhých *chtít spolupracovat ve skupině a se skupinou Oblast sociálně-kulturní: *uplatnit své dovednosti ve prospěch ostatních Oblast environmentální: *podílet se na pozitivních změnách nejen pro sebe, ale i pro ostatní *hledat řešení ke vzniklým situacím *pozorovat změny v přírodě 2. a)Adventní období – zdravější období Oblast biologická: *rozvíjet všechny smysly *mít představu o pohlaví *vědět o předcházení nemoci – co je zdravé a co nezdravé *jíst zdravě a střídmě, mít dostatek pohybu *vědět o nadměrném působení AV přístrojů *rozvíjet pohyb s hudbou *kulturně stolovat Oblast psychologická: *podporovat fantazii *vytvořit vztah k umění *poznat vyjímku *soustředit se na činnost a dokončit ji Oblast interpersonální: *záměrně naslouchat *rozumět neverbální komunikaci Oblast sociálně-kulturní: *všímat si změn a dění v obci *rozvíjet kulturní dovednosti *vnímat krásu kulturního dědictví *vědět o tradicích b)Pozor zima! Oblast biologická: *mít povědomí o nemoci, úrazu Oblast psychologická: *hodnotit své chování i chování druhých *chtít rozumět okolnímu světu – co vidí, slyší, cítí *všímat si věcí, lidí, dějů kolem sebe a sdělovat *snižovat závislost na dospělém *poznat posloupnost Oblast interpersonální: *vyjádřit myšlenku, otázku *chápat chybu a odpouštět *rozlišit žalování od potřeby informovat *vědět, že je více možností řešení konfliktů Oblast sociálně-kulturní: *respektovat dohodnutá pravidla Oblast environmentální: *myslet na zdraví ostatních 3.a) Chystáme se do školy Oblast biologická: *procvičovat jemnou motoriku Oblast psychologická: *probouzet zájem a zvídavost *rozvíjet dovednosti pro čtení, psaní, učení *skládat podle předlohy *vytvářet logické souvislosti Oblast interpersonální: *usilovat o správnou výslovnost a bohatou slovní zásobu Oblast sociálně-kulturní: *mít představu o roli školáka 3.b) Maso-půst Oblast biologická: *znát názvy a původ potravin *znát důsledky požívání některých potravin Oblast psychologická: *mít a hájit svůj názor Oblast interpersonální: *chápat, že lidé jsou různí Oblast sociálně-kulturní: *vědět, jak lidé žili dříve Oblast environmentální: *vědět o různosti kultur *vnímat, že odlišnosti jsou normální 3.c) Jak to tělo pracuje? Oblast biologická: *znát části těla a její funkce *vědomě uvolnit svalové napětí *vědět, že se tělo v průběhu času mění Oblast psychologická: *mít představu, že city souvisí s tělesnými projevy *vážit si sebe, být samostatnější Oblast sociálně-kulturní: *vědět, jak přichází dítě na svět Oblast environmentální: *pozorovat změny, zjišťovat příčiny 4.a) Užíváme si přírody a svátků Oblast psychologická: *přijímat svět pozitivně *orientovat se v čase *rozvíjet kultivovaný projev Oblast sociálně-kulturní: *znát činnosti členů rodiny *umět udělat radost členům rodiny *vědět, kde žije *znát cestu do MŠ *vědět o zajímavostech obce *mít povědomí o vesmíru Oblast environmentální: *mít pozitivní zájem o přírodu *mít povědomí o živé a neživé přírodě *vědět o rozmanitosti světa 4.b) Blíží se léto a loučení Oblast interpersonální: *vědět, že kontakt zvenčí může být nebezpečný Oblast environmentální: *zajímat se o to, co bude *odhadovat rizika, vyvodit důsledky Ke konci školního roku je nechán prostor na zařazení těch dílčích cílů, které se nepodařilo z nějakého důvodu dosáhnout. Podrubriky: |
[reklama]
Autor a provozovatel systému © 2004 Agerit s.r.o. - admin@skolniweb.cz
Společnost Agerit s.r.o. je provozovatelem následujících stránek: www.nonstopservispc.cz, www.pocitacovazachranka.cz, test.bezpecnosti.cz, pc bazar,www.autojeraby-kozel.cz,
www.ledinterier.cz, www.nadalku.cz, www.skolniweb.cz, www.vyrobaonline.cz, filtry, Kamerové systemy Brno a mnoha dalších.