obrázek

ZŠ a MŠ Deštná


O nás


Mateřská škola nabízí Vašim dětem:

  • všestranný rozvoj osobnosti podle vlastního školního vzdělávacího programu pro mateřské školy podle Rámcového vzdělávacího programu
  • postupnou adaptaci na nové prostředí
  • využívání poznatků programu  "Zdravá škola"
  • hry a výuku ve zdravém, přátelském, rodinném prostředí
  • úzkou spolupráci se základní školou, pořádáme společné akce, besedy, výlety, návštěvy divadel, plavání
  • návštěvy předškoláků ve škole a přípravu dětí na vstup do ZŠ
  • kvalitní chutnou stravu podle zásad zdravé výživy, pitný režim

     

  •        Nástup dětí: 6.30 – 8.00
  •        Volné hry: od 6.30 – 8.25 (střídání řízené činnosti se spontánní)
  •        Dopolední přesnídávka od 8.30 – 8.55
  •        Výchovně vzdělávací blok od 9.00 – 9.20 
  •        Pobyt venku 9.30 – 11.30
  •        Hygiena, oběd, příprava na odpočinek  11.30 – 12.00
  •        Odpočinek na lůžku, četba nebo poslech dětské     literatury od   12.00 – 13.55
  •        Hygiena, odpolední svačinka, volné hry, individuální práce  s dětmi od 14.00

      Odchod dětí do 16.00 hodin

  

ROČNÍ PLÁN 2010 – 2011 MŠ DEŠTNÁ


I. PODMÍNKY:

ANALÝZA:

Koncem školního roku se změnilo pedagogické obsazení v MŠ. Na místo pí učitelky Alice Krejčové nastoupila nová pí učitelka Monika Přikrylová. V MŠ bude do konce letošního kalendářního roku, než se vrátí pí učitelky Markéta Lébišová z rodičovské dovolené. Ze stanovených úkolů se podařilo vyřešit kontejnery k učitelskému stolku a to celkovou výměnou nábytku ve třídě MŠ. Pořídili se nové skříňky ve třídě i v herně, nová kuchyňka pro děti, vyměnily se poličky v umývárce, obložení radiátorů, nástěnky. A již zmiňovaný stůl se pořídil nový i s úložným prostorem a židlí. Navíc celá budova školy prošla rekonstrukcí, vyměnily se okna, zateplila se fasáda, odvodnily se základy budovy a vymalovaly se vnitřní prostory. Na školní zahradu se díky výměně oken a venkovních dveří dořešil vstup přímo ze šatny. Ale stavebními pracemi na budově utrpěla školní zahrada, která si po dokončení všech prací žádá úklid a úpravu terénu. Posledním stanoveným úkolem bylo pořízení magnetické tabule na zprávy rodičům. Ta byla pořízena již začátkem školního roku 09/10.

ÚKOLY PRO LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK:

  1. Úprava školní zahrady a oprava prolézačky vláčku

  2. Dokončit přerovnání výtvarných materiálů do nových skříní

  3. Vyzdobit prostory MŠ po malování

  4. Dle finančních prostředků obměňovat hračky v MŠ i v zahradním domečku na pobyt na zahradě

  5. Vyřešit zábradlí u vstupu do MŠ a u vstupu na školní zahradu


II. VZDĚLÁVACÍ ČINNOST:

ANALÝZA:

Podle ŠVP jsme pracovaly již třetím rokem. Práce s dětmi byla již více propracovanější a cílevědomější. Starší děti mají více zažité zvyklosti v pobytu MŠ a nové děti je nápodobou brzy přejímají. Předškolní děti jsme výchovně vzdělávací činností připravovaly na vstup do první třídy. Logopedickými chvilkami jsme se zaměřily na správnou výslovnost a lepší komunikaci. S rodiči jsme řešily dotazy v přátelské atmosféře.

Pozorujeme větší snahu dětí řešit své problémy domluvou, než fyzicky. Časté připomínání toho, „že rukama ne, ale pusou“ a podpora v sebeprosazení, přináší občas dobré výsledky.


ÚKOLY PRO LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK:

  1. Navázat na hlavní cíle ŠVP a dosavadní práci

  2. Začlenit nové děti do prostředí MŠ.

  3. Vypracovat nové individuální plány pro předškolní děti

  4. Více se zaměřit na učení prožitkem

  5. Poskytovat dětem správný vzor

  6. Nadále spolupracovat s rodiči v přátelské atmosféře

  7. Podpořit komunikaci dětí s rodiči – rodiče si budou moci přečíst na nástěnce v šatně hlavní činnost dne a budou moci si s dětmi doma o ní popovídat


ROČNÍ TÉMA: CHCEME ŽÍT ZDRAVĚ A BEZPEČNĚ


1. Podtéma: Začíná školka, ve které si chceme bezpečně hrát a být zdraví (září až polovina listopadu)

a)Školka začíná

b)Zdravý podzim

2.Podtéma: Nástrahy zimního období (polovina listopadu až polovina ledna)

a)Adventní období – zdravější období

b)Pozor zima!

3.Podtéma: Co nám prospívá a proč (polovina ledna až konec března)

a) Chystáme se do školy

b) Maso-půst

c) Jak to tělo pracuje?

4.Podtéma: Jaro je tu! (duben až červen)

a) Užíváme si přírody

b) Blíží se léto a loučení



DÍLČÍ CÍLE: (některé cíle se prolínají, ale v určitém období jsou záměrnější)

1.a) Školka začíná

Oblast biologická: *dodržovat sebeobsluhu a hygienu *pojmenovat části těla *znát a dodržovat dohodnutá pravidla *znát pravidla bezpečného chování v dopravě *odhadovat, kdy potřebuji pomoc dospělého

Oblast psychologická: *poznat podobnost, shodu, rozdíl *zapamatovat si literární text *umět se představit

Oblast interpersonální: *navázat nové vztahy *uznávat práva druhých *postarat se o sebe a o druhé

Oblast sociálně-kulturní: *vytvořit pozitivní vztah ke školce *spoluvytvářet prostředí pohody *orientace v MŠ

Oblast environmentální: *vědět, že lidská činnost má přímý vliv na prostředí *přizpůsobit své chování tak, aby nepoškodilo ostatní


1.b) Zdraví na podzim

Oblast biologická: *mít správné držení těla *napodobit jednoduchý pohyb *vědět o zdravých návycích *zvyšovat tělesnou zdatnost *zdokonalovat jemnou a hrubou motoriku

Oblast psychologická: *chovat se s ohledem na ostatní *přizpůsobovat své chování prostředí *rozlišit vlastnosti

Oblast interpersonální: *uznat práva druhých *chtít spolupracovat ve skupině a se skupinou

Oblast sociálně-kulturní: *uplatnit své dovednosti ve prospěch ostatních

Oblast environmentální: *podílet se na pozitivních změnách nejen pro sebe, ale i pro ostatní *hledat řešení ke vzniklým situacím *pozorovat změny v přírodě


2. a)Adventní období – zdravější období

Oblast biologická: *rozvíjet všechny smysly *mít představu o pohlaví *vědět o předcházení nemoci – co je zdravé a co nezdravé *jíst zdravě a střídmě, mít dostatek pohybu *vědět o nadměrném působení AV přístrojů *rozvíjet pohyb s hudbou *kulturně stolovat

Oblast psychologická: *podporovat fantazii *vytvořit vztah k umění *poznat vyjímku *soustředit se na činnost a dokončit ji

Oblast interpersonální: *záměrně naslouchat *rozumět neverbální komunikaci

Oblast sociálně-kulturní: *všímat si změn a dění v obci *rozvíjet kulturní dovednosti *vnímat krásu kulturního dědictví *vědět o tradicích




b)Pozor zima!

Oblast biologická: *mít povědomí o nemoci, úrazu

Oblast psychologická: *hodnotit své chování i chování druhých *chtít rozumět okolnímu světu – co vidí, slyší, cítí *všímat si věcí, lidí, dějů kolem sebe a sdělovat *snižovat závislost na dospělém *poznat posloupnost

Oblast interpersonální: *vyjádřit myšlenku, otázku *chápat chybu a odpouštět *rozlišit žalování od potřeby informovat *vědět, že je více možností řešení konfliktů

Oblast sociálně-kulturní: *respektovat dohodnutá pravidla

Oblast environmentální: *myslet na zdraví ostatních


3.a) Chystáme se do školy

Oblast biologická: *procvičovat jemnou motoriku

Oblast psychologická: *probouzet zájem a zvídavost *rozvíjet dovednosti pro čtení, psaní, učení *skládat podle předlohy *vytvářet logické souvislosti

Oblast interpersonální: *usilovat o správnou výslovnost a bohatou slovní zásobu

Oblast sociálně-kulturní: *mít představu o roli školáka





3.b) Maso-půst

Oblast biologická: *znát názvy a původ potravin *znát důsledky požívání některých potravin

Oblast psychologická: *mít a hájit svůj názor

Oblast interpersonální: *chápat, že lidé jsou různí

Oblast sociálně-kulturní: *vědět, jak lidé žili dříve

Oblast environmentální: *vědět o různosti kultur *vnímat, že odlišnosti jsou normální


3.c) Jak to tělo pracuje?

Oblast biologická: *znát části těla a její funkce *vědomě uvolnit svalové napětí *vědět, že se tělo v průběhu času mění

Oblast psychologická: *mít představu, že city souvisí s tělesnými projevy *vážit si sebe, být samostatnější

Oblast sociálně-kulturní: *vědět, jak přichází dítě na svět

Oblast environmentální: *pozorovat změny, zjišťovat příčiny







4.a) Užíváme si přírody a svátků

Oblast psychologická: *přijímat svět pozitivně *orientovat se v čase *rozvíjet kultivovaný projev

Oblast sociálně-kulturní: *znát činnosti členů rodiny *umět udělat radost členům rodiny *vědět, kde žije *znát cestu do MŠ *vědět o zajímavostech obce *mít povědomí o vesmíru

Oblast environmentální: *mít pozitivní zájem o přírodu *mít povědomí o živé a neživé přírodě *vědět o rozmanitosti světa

4.b) Blíží se léto a loučení 

Oblast interpersonální: *vědět, že kontakt zvenčí může být nebezpečný

Oblast environmentální: *zajímat se o to, co bude *odhadovat rizika, vyvodit důsledky


Ke konci školního roku je nechán prostor na zařazení těch dílčích cílů, které se nepodařilo z nějakého důvodu dosáhnout.




















Podrubriky:
Plán akcí 2O1O/2O11



[reklama]

Autor a provozovatel systému © 2004 Agerit s.r.o. - admin@skolniweb.cz
Společnost Agerit s.r.o. je provozovatelem následujících stránek: www.nonstopservispc.cz, www.pocitacovazachranka.cz, test.bezpecnosti.cz, pc bazar,www.autojeraby-kozel.cz,
www.emistr.cz, www.nadalku.cz, www.skolniweb.cz, www.vyrobaonline.cz, filtry, Kamerové systemy Brno a mnoha dalších.